DanskOase åbner online bedehus

Vær med til at bede for Danmark i denne tid. Vi begynder den 22. marts kl. 20.00 og fortsætter i en ubrudt bønnekæde indtil påske.

Velkommen til DanskOases online bedehus

Corona er en virus. En pandemi der truer os. På kort tid har den forandret vores hverdag og mange er bekymrede for helbredet, økonomien, fremtiden.

Corona betyder også ”krone”. Midt i sygdom og død, kaos og usikkerhed er Jesus konge. Han er kronet som konge og herre over alle ting.

Så der er grund til at bede.

Vi må bede om Guds riges komme midt i denne svære tid. Vi må bede om beskyttelse og helbredelse for vores ældre og svage, som er særligt udsatte i denne tid. Vi må bede for alle, der kæmper for at holde vores samfund i gang. Vi må bede om vækkelse – at danskere må få øje på Gud, som står fast når alt andet ryster.

Og vi må tilbede Jesus som konge. ”Det var vore sygdomme han tog, det var vore lidelser han bar” (Esajas 53,4) – men han vandt! Snart er det påske hvor vi skal fejre Jesu sejr over sygdom og død. Han har gjort det én gang for alle – og vi vil bede om at hans opstandelseskraft også manifesterer sig konkret i dag.

Vær med i en ubrudt bønnekæde for Danmark

I DanskOases online bedehus, vil der være en ubrudt bønnekæde, døgnet rundt frem til påske, en time ad gangen.

Du kan være med i bønnekæden ved at skrive dit navn i kalenderen. Når det er tid til at bede, trykker du på linket til bederummet. 

Vær opmærksom på, at du skal bruge Zoom, for at få adgang til bederummet. Få vejledning til at installere Zoom på din mobil eller computer.

Du er naturligvis også velkommen til at bede med, selvom du ikke skriver dig i kalenderen.

Sådan bruger du bederummet

Vær klar til at bede sammen med andre kristne fra hele Danmark. Bed højt eller stille.

Der er kun én regel: I bederummet taler vi ikke med hinanden. Her taler vi med Gud.

Du er også velkommen til at bruge bederummet til at synge lovsang (vi anbefaler dog, at det kun er forsangeren, der har sin mikrofon tændt).

Få adgang til bederummet her.

Lars Meilandt Hansen, præst i Horsens Valgmenighed, har oversat en bøn om redning fra Coronavirus. Den kan du lade dig inspirere af i bederummet eller i familien derhjemme.

Find corona-bøn her.

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Arvid Asmussen på arvid@oasekirken.dk 

Skriv dit navn i kalenderen

Få adgang til bederummet

Få hjælp til at installere zoom


Annoncer