Gud inviterer os altid til at opdage og GENopdage vores tro

På SommerOase 2018 skal vi gense Rich Grant, som er dette års hovedtaler på TuneUp.

Rich Grant er TuneUps hovedtaler på SommerOase 2018

Rich Grant og hans familie flyttede i 2016 fra Sheffield, hvor Rich indtil da havde været præst, til Gateshead som ligger én kilometer fra Newcastle centrum. Sammen med hans danske kone, Louise, og deres to drenge, og 16 andre havde de en vision om at plante en kirke, der var en del af Alpha (HTB netværket).

Over de seneste 18 måneder har de set kirken, St. George’s Church, vokse til nu at bestå af 200 voksne, børn og unge.

Mange af kirkens medlemmer er mennesker, der har genopdaget troen og er vendt tilbage til kirke igen. St. George’s oplever også mange mennesker, der kun lige har opdaget Jesus for første gang komme til deres kirke.

My hope for young adults is that they would create a church that is more rooted in Jesus, more creative in worship and more engaged with the world

- Rich Grant

GENopdag troen

Rich Grant fortæller, at vi netop nu er i et øjeblik med store muligheder. Mange mennesker sætter spørgsmålstegn ved den måde, vi har været kirke på indtil nu. Det betyder, at vi kan få lov til at genopdage Jesus, og den Han er, og derfra gentænke hvad kirke er - hvordan fællesskab, mission og evangelisation ser ud i dag.

Rich fortæller, at han håber og drømmer om, at unge vil skabe en kirke, som er endnu mere grundfæstet i Jesus, mere kreativ i dens tilbedelse og mere engageret i verden.

Rich fortsætter og fortæller at Gud altid inviterer os til at opdage og genopdage vores tro gennem Helligånden og gennem Bibelen. På vores vandring som disciple kommer Helligånden for at minde os om, hvem vi er i Jesus, og hvordan Faderen igen og igen vælger os til.

At genopdage troen handler om at vælge, siger Rich.

At vælge er ifølge Rich at blive ved med at udforske og undersøge - at vælge er at blive ved med at være åben; det er, at vælge at tro på, at Han virkelig er den, Han siger, Han er.

_____________________________

"God is always inviting us to discover and rediscover our faith"

- Rich Grant

I am hoping to see young adults in Denmark Come Alive in Jesus and be all that they are called to be

- Rich Grant

En brand for de unge i DanskOase

I 2015 var Rich og hans familie på SommerOase for første gang, hvor Rich talte på TuneUp om Helligånden. Rich har siden hen besøgt flere af DanskOases menigheder, og han og hans familie kender vores bevægelse og SommerOase.

På årets SommerOase vil Rich Grant undervise de 17-22-årige på TuneUp på vores morgenmøder. Her vil han dykke ned i Romerbrevet og temaet GENopdag troen.

Læs også: Køb årets temabog til SommerOase

St. George’s Church har ordene ’come alive’ som visionsord og det er også, hvad Rich ønsker for DanskOase og BUO’s unge - at de unge i Danmark vil få nyt liv i Jesus.