Boganmeldelse: Kraft fra det høje

Bogen er en del af temabogpakken for SommerOase 2019.

Ruben Dalsgaard er generalsekretær i DanskOase. Han har læst bogen Kraft fra det høje, og anmelder den her. 

Så åbn dog gaven!

Talte Jesus mon sandt, da han sagde, at det var bedre for disciplene, at han gik til sin far i himmelen, for så kunne talsmanden, Helligånden, komme? Tænkte han virkelig at det, der ville komme, var endnu bedre end det at kunne gå og stå og tale med Jesus i egen høje person?

Ja, Jesus siger det i hvert fald ret entydigt, og det må betyde, at han virkelig har høje tanker om den gave, som faderen vil give til alle, der tror.

Det er den gave, som Francis Chan i sin bog Kraft fra det høje, så inderligt gerne vil have at vi opdager, og han giver i sin bog et kærligt, lokkende, nødende skub til de mange kristne, der ikke har fået åbnet gaven og opdaget hvor fantastisk den er.

Kraft fra det høje er ikke en bog om at opdage sine nådegaver eller lære at tale profetisk. Den bruger heller ikke meget tid på at udrede hvornår og hvordan Helligånden modtages. Den tager sit simple afsæt i troen på at den, der tror på Jesus, har fået Helligånden som gave, og så går den i gang med at undersøge hvad det betyder.

Francis udfordrer med forventningen om, at en så fantastisk gave må sætte et mærkbart aftryk på modtageren og viser nåden i at Gud ved sin Ånd forsikrer og forankrer os i troen på Jesus og i vores identitet som elskede børn af Gud. Og så udfolder han radikaliteten af det liv, der ved Ånden hjælp formes i Jesu billede og centreres omkring Guds formål, ikke vores egne.  

Det er en nådefuld og udfordrende bog om det ualmindelige-almindelige liv, der fødes, når gaven åbnes.

Køb Kraft fra det høje hos Novia

Hør Rubens anbefaling af temabogen her:

Temabogpakke for SommerOase 2019

Bogen Kraft fra det høje er en del af en større bogpakke, som hjælper hele familien med at forberede sig på årets SommerOase tema. Se mere om hele bogpakken her.

Læs mere om temaet for SommerOase 2019: Kraften fra det høje

Køb billet til SommerOase 2019


Annoncer

x